Sider

fredag 20. september 2013

SketchUp som arbeidskrav på DAK

Med utgangspunkt i eget arbeidssted skulle vi tegne hele eller et utsnitt av skolebygningen i SketchUp og forbedre et eksteriør. Jeg valge å oppgradere uterommet.

 
Uteplass sett forfra
Uteplass sett ovenfra
Uteplass sett fra siden
Uteplass sett fra perspektiv


Her er et foto av hvordan uterommet ser ut i dag:


Uterommet er fint plassert på sørsiden av bygget. Når været er fint så er det en god solplass her rundt lunsjtider. I dag er rommet sterilt og det blir lett litt ubehaglig lyst i sola. Jeg ønsket innslag av noe grønt og muligheter for flere til å sitte ute.




Jeg startet oppgaven med å finne en plantegning av skolen som jeg forstørret og tok et utsnitt av. Utsnittet passet med området jeg hadde tatt bilde av. Plantegningen dannet utgangspunkt for veggene. Fotografiet brukte jeg som hjelpemiddel for meg selv. Målene er delvis gjort med øyemål, så de er ikke helt nøyaktige.

Jeg benyttet målebondet til å trekke opp hjelpelinjer

Her har jeg fått på noen av vinduene. 


Jeg puttet inn møbler, planter og dekorative elementer hentet fra programmets egen 3D Warehouse. Elementene passet ikke så godt i sammen, så jeg sorterte vekk de jeg syntes ikke passet så godt inn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar